Slovenská Ves

Magurské sedlo – Bukovina – Magurka – Strednica

• Východiskový bod: Magurské sedlo, zastávka SAD, parkovisko
  • Cieľový bod: Ždiar, Strednica, zastávka SAD, parkovisko
  • Časový rozvrh: Magurské sedlo – Smrečiny (2 h) – pod Bukovinou  (1 h) – Malá Poľana (0 h 30 min) – pod Magurkou (1 h) – Strednica (1 h 15 min)
  • Spolu: 5 h 45 min
  • Prevýšenie: 244 metrov
  • Náročnosť: Nenáročná hrebeňová trasa s málo členitým terénom

Z Magurského sedla (949 m) vystúpime  na vrch Spádik (1088 m) po modro značkovanom chodníku a pokračujeme málo členitým terénom po hrebeni Spišskej Magury. Pekný panoramatický výhľad budeme mať zo Smrečín (1157 m) –  uvidíme Havran, Ždiarsku vidlu v Belianskych Tatrách a Tri koruny v Pieninách. Ďalej budeme prechádzať popod vrchol Bukoviny (1176 m) – vpravo odbočuje chodník  označený zelenými turistickými značkami  k Jezerskému jazeru a zostupuje do obce Jezersko. Modrý hrebeňový chodník nás ďalej povedie k výhľadni nachádzajúcej sa neďaleko Malej Poľany (1134 m). Pod ňou sa nachádza horná stanica sedačkovej lanovky v Bachledovej doline. Odtiaľ pokračujeme k vrchu Magurka (1193 m), za ním od severu prichádzajú trasy vedúce zo zamagurských obcí Osturňa a Malá Franková. Od juhu prichádza chodník zo Ždiaru. Ďalej chodník pokračuje k najvyššiemu bodu trasy – vrchu Priehrštie (1209 m), odtiaľ už zostupujeme k lyžiarskemu areálu Strednica (980 m), kde sa nachádza veľké parkovisko a zastávka SAD.

Varianty:

Pod vrcholom Bukoviny môžeme odbočiť na zelený turistický chodník k Jezerskému  jazeru a  do obce Jezersko.

Na Malej Poľane sa dá zostúpiť po žltej značke doprava do Bachledovej doliny (30 min)    a po žltej značke doľava do Veľkej Frankovej, príp. neskôr po modrej značke zísť do Jezerska(1 h). Na Slodičovskom vrchu môžeme odbočiť doprava a po zelenej značke zostúpiť do Antošovského vrchu (30 min). Hrebeň Spišskej Magury môžeme opustiť na rázcestí pod Magurkou, kde možno odbočiť doprava a po červenej značke zísť do Ždiaru (30 min). Ak odbočíme doľava, po červenej značke sa dostaneme do Malej Frankovej (1 h 15 min) a po žltej do Osturne (1 h 30 min).

www.pieniny.sk/chodniky/pi01/pi01.html

Hrebeňom Spišskej Magury – východná časť

Magurské sedlo – Toporecké sedlo – Veterný vrch – Veľký Lipník

• Východiskový bod: Magurské sedlo, zastávka SAD, parkovisko
  • Cieľový bod: Veľký Lipník, zastávka SAD, parkovisko.
  • Časový rozvrh: Magurské sedlo – Toporecké sedlo (30 min) – Predná Poľana (45 min) – Riňava (30 min) – Plontana (30 min) – pod Veterným vrchom (45 min) – Veterný vrch (15 min) – pod Veterným vrchom (15 min) – Kvasník (15 min) – Čierťaž (45 min) – Veľký Lipník (30 min)
  • Spolu: 5 hodín
  • Prevýšenie: 521 metrov
  • Náročnosť: Stredne náročná celodenná túra s malým prevýšením. Vedie prevažne zalesneným a turistami málo navštevovaným územím. Na čistinách a rázcestiach treba pozornejšie sledovať turistické značky.

Východiskom je Magurské sedlo (949 m). Od autobusovej zastávky vykročíme na lesnú cestu označenú modrými turistickými značkami na  juhovýchodný svah Javora (942 m) a odtiaľ do lúčneho Toporeckého sedla (802 m). Na juhu uvidíme osamelú Vojniansku horu (930 m). Cez sedlo prechádza asfaltová cesta spájajúca obce Veľká Lesná a Toporec. Za sedlom vystúpime do zalesneného svahu Kameniarky (935 m). Za plytkým sedielkom nás čaká výstup  na lúčny chrbát medzi Prednou Poľanou (948 m) a Zimnou Poľanou s výhľadmi na Zamagurie a Tatry. Potom odbočíme doprava, pod západný svah Riňavy (1005 m).  Značka vedie popod jej vrchol a po pohodlnej ceste cez les s čistinami prídeme na lúku s poľovníckou chatou Javor a prameňom. Pokračujeme lesom na rázcestie Plontana (1040 m), kde opustíme modrú značku a odbočíme doľava na zeleno značkovaný chodník (5713), ktorý je prepojením na červenú turistickú trasu vedúcu z Podolínca do Prielomu Dunajca .

Na túto diaľkovú trasu sa napojíme asi po 3 km chôdze po lesnej ceste s malým prevýšením na rázcestí Veterný vrch (1112 m), ktorý je najvyšším vrchom Spišskej Magury. Čaká nás záverečný úsek túry – zostup do širokej doliny Lipníka. Červená trasa vedie smerom na sever. Po krátkom klesaní nasleduje pohodlný úsek vedúci cez les. Krajina sa čiastočne otvára v okolí Kvasníka (1018 m). Cez pastviny a les zostúpime po mierne klesajúcom chrbte na homoľovitý vrch Čierťaž (787 m). Záverečný úsek je orientačne jednoduchý, pretože z poľnej cesty uvidíme cieľovú obec Veľký Lipník (580 m).

Varianty: Ak na rázcestí pod Veterným vrchom odbočíme doprava, túru môžeme ukončiť vo Vyšných Ružbachoch (spolu 5 h). Základnú trasu môžeme absolvovať aj v opačnom smere (spolu 5 h 45 min).

www.pieniny.sk/chodniky/pi02/pi02.html

Virtuálny cintorín

Fotogaléria

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.

ERDF – Investícia do Vašej budúcnosti

rop

Tento portál vznikol vďaka podpore z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Regionálneho operačného programu