Slovenská Ves

Ždiar a okolie - 17 km

Tatranský Národny Park – TANAP

Prechádzky:

Malý okruh obcou  45 min Od zastávky SAD Ždiar, Tatra hore hlavnou cestou k benzínovej pumpe, zabočíme doprava a po 100 m opäť doprava. Pokračujeme po ceste dole dedinou  k miestu, kde sa obecná cesta spája s hlavnou cestou, tu odbočíme znova doprava a hlavnou cestou sa vrátime k východiskovému miestu.

Veľký okruh obcou  1 h 30 min Od zastávky SAD Ždiar, Tatra priamo hore hlavnou cestou k ďalšej zastávke SAD. Tu odbočíme doprava a zídeme do obce na miestnu komunikáciu. Ďalej pokračujeme mierne klesajúc ku kostolu, k miestu, kde sa obecná cesta spája s hlavnou cestou. Tu odbočíme znova doprava a hlavnou cestou sa vrátime k východiskovému miestu.

Ždiar – Hotel Magura a späť  45 min Od zastávky SAD Ždiar, Tatra šikmo doľava vedľa bývalej zotavovne Tatra asfaltovou cestou na veľkú lúku a k hotelu Magura. Návrat tou istou cestou.

Ždiar – Magurka a späť  1 h 15 min, výškový rozdiel 318 m

Od zastávky SAD Ždiar, Tatra doprava červenou značkou strmo hore. Prídeme k Filipskému vrchu (1017 m) a odtiaľ pokračujeme až na hrebeň Spišskej Magury, kde sa napojíme na modrú značku. Vrchol Magurky (1173 m) leží  od tejto spojnice vo vzdialenosti asi 300 m smerom na východ. Návrat tou istou cestou.

Ždiar (kaplnka) – Slodičovský vrch – hrebeň Spišskej Magury a späť  2 h 15 min, výškový rozdiel 275 m

Od zastávky SAD Ždiar, kaplnka po zelenej značke do Blaščackej doliny. Z nej doľava  na hrebeň Spišskej Magury poľnou cestou. Potom modrou značkou, ktorá vedie hlavným  hrebeňom k pútaču s označením Slodičovský vrch. Odtiaľ doprava po súbežnej modrej a zelenej značke na Malú Poľanu, kde túto trasu križuje žltá značka z Bachledovej doliny do Malej Frankovej, alebo ďalej k vrcholovej stanici sedačky.

Ždiar – Bachledova dolina – hrebeň Spišskej Magury a späť  3 h, výškový rozdiel 275 m

Od zastávky SAD na hlavnej ceste Ždiar – Kotlina v ústí Bachledovej doliny hore po žltej značke k dolnej stanici sedačky. Odtiaľ doľava popod drevený most na konečnú stanicu autobusu v Bachledovej doline, potom doprava k rezervoáru. Od neho cez lúky a  jedľový les pozdĺž žltého tyčového značenia na priesek plynovodu. Odtiaľ ku krížu, ktorý je na križovatke súbežnej modrej a zelenej značky a krížnej žltej značky medzi Bachledovou a Malou Frankovou.

Ždiar – Tatra – Hotel Magura – náučná trasa Monkova dolina – lyžiarsky areál Ždiar Strednica – rázcestie pri Tablici

Od autobusovej zastávky Ždiar, Tatra k hotelu Magura, potom zelenou značkou na  začiatok náučného chodníka. Prejdeme cez potok, potom pokračujeme popod Ptošovské turne po sútok Tristárskeho potoka  s potokom zo Strednice. Od sútoku lesnou cestou k autobusovej zastávke Ždiar, Strednica. Tu sa začína modro značená hrebeňovka Spišskou Magurou, ktorá súbežne so zelenou značkou vychádza na hrebeň Spišskej Magury, na rázcestie pri Tablici. Na tomto rázcestí sa tieto dve značené trasy rozchádzajú. Zelená značka odbočuje do Osturne. Modrá značka prebieha celým hrebeňom Spisškej Magury.

Celodenné túry:

Ždiar – Monkova dolina – Veľké Biele Pleso – Dolina Siedmich premeňov – Tatranská Kotlina

Ždiar (stred obce) – Široké sedlo 2 ½ h – Kopské sedlo ½ h – Veľké Biele pleso ½ h – chata Plesnivec 1 ½ h – Tatranská Kotlina 1 ½ h (spolu 6 ½ h), prevýšenie 1173 m, stredne náročná túra (namáhavý je výstup z Monkovej doliny do Širokého sedla)

Ždiar – Monkova dolina – Zadné Meďodoly – Tatranská Javorina

Ždiar (stred obce) – Široké sedlo 2 ½ h – Kopské sedlo ½ h – Tatranská Javorina 2 ½ h

(spolu  5 ½ h), prevýšenie 1037 m, stredne náročná túra (namáhavý je výstup z Monkovej doliny do Širokého sedla)

Náučný chodník Monkova dolina – Kopské sedlo

Bol otvorený v roku 1993. Má 6 zastávok, posledná je vo výške 1934 m n. m. Náučný chodník je otvorený sezónne od 16. 6. do 31. 10.

www.kamnahory.sk

Virtuálny cintorín

Fotogaléria

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.

ERDF – Investícia do Vašej budúcnosti

rop

Tento portál vznikol vďaka podpore z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Regionálneho operačného programu